The rules of partial acceptance of installation works can be found below.
Podczas odbioru podpisywany jest protokół zdawczo- odbiorczy > zobacz
- odbiory przeprowadzane są przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego po wykonaniu instalacji w obecności właściciela nieruchomości
- Inspektor posiada odpowiednie uprawnienia budowlane.
- w protokole stwierdza się czy jakość wykonanych robót jest odpowiednia
- do protokołu dołączone są załączniki > zobacz 1, 2,
I. Odbiorowi podlegają:
a) montaż instalacji solarnej na każdym budynku mieszkalnym,
b)montaż instalacji solarnej na terenie Szpitala w Suchej Beskidzkiej
c)montaż każdej tablicy Informacyjnej
Wykonawca może zgłosić do odbioru jedynie części Inwestycji, które zostały całkowicie ukończone, a w przypadku instalacji solarnych także odpowietrzone, wyregulowane i przygotowane do eksploatacji.
W ramach odbioru sprawdzana będzie zgodność części robót w zakresie Inwestycji z postanowieniami umowy, SIWZ, oferty oraz zasadami sztuki budowlanej.
II. Zasady odbioru :
a) w dniu zakończenia robót wykonawca zgłosi zamawiającemu gotowość robót do odbioru;
b) Powiat wyznaczy termin odbioru nie dłuższy niż 14 dni od dnia zgłoszenia gotowości robót do odbioru, z zastrzeżeniem, że odbiory odbywają się jedynie w dni robocze;
c) w przypadku odbioru bez stwierdzenia wad robót, za termin wykonania przedmiotu odbioru będzie przyjęta data zgłoszenia zamawiającemu gotowości robot do odbioru;
d) w przypadku wad robót zamawiający będzie uprawniony do podjęcia działań określonych korygujących
e) w przypadku wyznaczenia wykonawcy terminu do usunięcia wad, bądź do ponownego wykonania przedmiotu odbioru w zakresie danej części robót, zamawiający wyznaczy termin odbioru w sposób analogiczny jak w pkt b) niniejszych zasad;
f) za dzień wykonania będzie przyjęta data zgłoszenia zamawiającemu gotowości robót do odbioru po usunięciu usterek lub po ponownym wykonaniu przedmiotu zamówienia w zakresie danej części robót.
Bez uprzedniej zgody Zamawiającego Wykonawca nie może zgłosić do odbioru w jednym dniu więcej niż 12 instalacji solarnych na budynkach mieszkalnych.
Z czynności odbioru będzie spisany protokół zawierający wszelkie ustalenia dokonane w toku odbioru, a w przypadku stwierdzenia istnienia wad terminy wyznaczone na usunięcie stwierdzonych przy odbiorze wad w obecności przedstawiciela osoby posiadającej tytuł prawny do nieruchomości.
II. Ujawnienie wad podczas odbioru
W przypadku ujawnienia istnienia wad robót w zakresie Inwestycji objętych odbiorem Zamawiający jest uprawniony:
a) odmówić odbioru do czasu usunięcia wad, jeżeli wady nadają się do usunięcia, i wyznaczyć w tym celu Wykonawcy odpowiedni termin;
b) jeżeli stwierdzone wady nie nadają się do usunięcia, to:
i) jeżeli nie uniemożliwiają one użytkowania przedmiotu odbioru zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może dokonać odbioru i obniżyć odpowiednio wynagrodzenie
Jeżeli wady uniemożliwiają użytkowanie zgodnie z przeznaczeniem, Zamawiający może odstąpić od Umowy w części dotyczącej przedmiotu odbioru lub zobowiązać Wykonawcę do ponownego wykonania przedmiotu odbioru w ramach wynagrodzenia.
W przypadku nieusunięcia stwierdzonych wad przez Wykonawcę lub w przypadku niewykonania przedmiotu odbioru pomimo obowiązku jego ponownego wykonania, Zamawiający może powierzyć osobie trzeciej usunięcie wad lub ponowne wykonanie przedmiotu odbioru na koszt i ryzyko Wykonawcy.
W takiej sytuacji zamawiający będzie uprawniony do pokrycia kosztu usunięcia wad z lub kosztu ponownego wykonania przedmiotu odbioru z zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
III. Przekazanie dokumentów podczas odbioru
Podczas odbioru części robót w zakresie Inwestycji Wykonawca zobowiązany jest przekazać właścicielowi nieruchomości za pokwitowaniem segregator obejmujący komplet informacji dotyczących instalacji solarnej , zawierający:
a) Informacje o Podmiotach finansujących i realizujących projekt
b) spis przekazanych dokumentów
c) skrócony opis zamontowanej instalacji
d) skróconą instrukcje obsługi
e) instrukcje poszczególnych urządzeń
f) lokalizacje inwestycji (adres, lokalizacja GPS)
g) informacje o składzie i numerze brygady wykonującej prace w obrębie nieruchomości
h) informacje o optymalnym przepływie płynu solarnego, zapewniającym uzyskanie największego efektu ekologicznego i ekonomicznego.
i) informacje o okresach gwarancyjnych na poszczególne urządzenia i roboty oraz terminach bezpłatnych przeglądów gwarancyjnych
j) informacje o sposobie zgłaszania usterek w ramach gwarancji
k) numery telefonów i adresy e-mail, pod które należy zgłaszać usterki oraz uzyskać konsultacje
IV. Odbiór końcowy
Po wykonaniu ostatnich robót w zakresie Inwestycji Strony przystąpią do odbioru końcowego Inwestycji.
V. Przegląd przed upływem okresu gwarancji.
Przed upływem okresu rękojmi i gwarancji jakości Wykonawca przeprowadzi przegląd wszystkich instalacji
VI . Wizyty weryfikujące
Powiat przewiduje przeprowadzenie po odbiorze instalacji wizyt weryfikujących mających na celu potwierdzenie rzetelności sporządzonych protokołów i stwierdzenie wykonania zakresu rzeczowego > zobacz
VI. Wzory dokumentów stosowanych podczas odbioru przedstawiono poniżej :
Do dokumentów tych należą:
- wzór protokołu zdawczo odbiorczego
- załącznik do protokołu zdawczo odbiorczego
- potwierdzenie wizyty inspektora (min. 2 krotne w obrębie każdego budynku potwierdzone podpisem właściciela nieruchomości
- wzór protokołu weryfikującego
Prosimy o zapoznanie się z treścią dokumentów które będą wypełniane
i podpisywane w obecności Właściciela nieruchomości .
Właściciel może wnieść umotywowane uwagi do protokołu
Uwaga !!! Treść dokumentów może ulegać nieznacznym modyfikacją z uwagi na charakter inwestycji